نکات مهم برای فروش آپارتمان

انتظار نداشته باشید هزینه بازسازی خانه بطور کامل بازگردد.

باید بدانید یک خریدار تنها تا سقف قیمت بازار املاک و مستغلات محلی برای خرید خانه هزینه می کند نه به ازای آنچه شما خرج کرده‌اید. در حقیقت، شما نمی توانید هزینه های نوسازی خانه را به قیمت فروش آن اضافه کنید. 

اگر قصد دارید با ایحاد تغییرات مشتریان بیشتری برای خانه خود پیدا کنید باید توجه داشته باشید که با چند تغییر در نمای خانه بخش زیادی از هزینه‌های‌تان جبران می شود. به طور مثال یک نوسازی جزئی آشپزخانه و یا جایگزینی یک درب فولادی به جای درب ساده که البته این موضوع به منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد. با این حال یک آشپزخانه نوسازی شده  قطعا می تواند خریداران بیشتری را جذب خود کند.


فروش خانه همسایه‌هایتان با قیمتی بالا، دلیل فروش خانه شما به همان قیمت نیست.

بارها صاحبخانه هایی را دیده ام که می گفتند چون خانه همسایه‌شان، یک میلیارد تومان فروش رفته است خانه آنها نیز باید به همین قیمت به فروش برسد، چرا که عاشق این خانه هستند و ۱۵ سال در آن زندگی کرده اند. اما اکثر آنها نمی دانند که آشپزخانه همسایه شان کاملا نوسازی شده است. آیا آنها پیش خود فکر می کنند که یک خریدار حاضر است به همان اندازه برای یک آشپزخانه قدیمی با کابینتهای رنگ و رو رفته هزینه کند؟ مطمئنم که شما خود پاسخ این سوال را می دانید.

معمولا دلبستگی های عاطفی نمی گذارد برای خانه ای که قصد فروش آن را دارید عاقلانه تصمیم بگیرید. شما باید کاملاً به توصیه مشاور املاک خود اعتماد کنید.


خود را از دست دوستان دلال خود خلاص کنید.

شاید یکی از دوستانتان که با او صمیمی هستید پروانه املاک و مستغلات داشته و گهگاهی معاملات مسکن نیز انجام می دهد. مثلا خانه مادرش که سال پیش فوت کرده بود را فروخته و به پسر عمویش کمک کرده تا از شهری به شهر دیگر نقل مکان کند. اما اینها ملاک نیست چرا که جدا از این موارد، شما به خاطر نمی آورید او برای آخرین بار کی خانه دیگری فروخته است

قطعا شما با خودتان میگویید: «بالاخره او دوست من است. چطور ممکن است در مورد من اشتباه عمل کند». اما  دوست شما به روش های مختلف ممکن است در مورد شما اشتباه عمل کند. در واقع کارهای او ممکن است باعث عدم فروش خانه شود. آیا این خطر را می پذیرید؟

قابل درک است که همیشه نه گفتن کار آسانی نیست، مخصوصا به یک دوست! اما در این مورد شما باید نه بگویید. بهتر است یک مشاور املاک ماهر را انتخاب کنید و خانه خود را هرچه سریعتر و با بالاترین قیمت به فروش برسانید.


خانه خود را برای بازدید خریداران آماده کنید.

بیشتر خریداران بر این عقیده اند که وقتی خانه آراسته و آماده بازدید باشد آنها راحت تر حس زندگی در آنجا را تصور می کنند.زمان های بازدید از خانه را مشخص کنید تا خریدار در زمان مراجعه به راحتی بتواند حس زندگی در خانه شما را دریابد. همین اندازه که همیشه خانه را مرتب و تمیز نگه دارید کافی است. همچنین بهتر است کمی قبل از آمدن خریدار از حضور او مطلع شوید. اگر تمام روز مشغول کار هستید  قبل از ترک خانه از تمیز و مرتب بودن آن اطمینان حاصل کنید. حتی اگر در آن روز قرار بازدید نداشته باشید.

حتما پیش خود فکر می کنید چقدر این کارها عذاب آور است ولی آیا شما ترجیح می دهید چند هفته زحمت بکشید تا یک پیشنهاد خوب برای خانه تان دریافت کنید یا میخواهید مرحله فروش خانه برای ماه ها به درازا بکشد؟ اگر خریداران خانه شما را ببینند و بایک آشفته بازار مواجه شوند مطمئن باشید که خانه شما به این زودی بفروش نمی رود. در حالی که اگر خانه آراسته باشد طوری فروش می رود که انگار اصلا وجود نداشته است!


قرار نیست همه عاشق سبک و یا وضعیت فعلی خانه شما باشند.

به احتمال زیاد شما عاشق خانه خود هستید. چیدمان دکوراسیون آن یا دیوار قرمز رنگ اتاق پذیرایی تان را دوست دارید. شما دوست داشتید اتاق خواب بچه ها دقیقا رو به روی اتاق خواب شما باشد. با این حال باید بدانید تنوع عاملی است که باعث برقرار ماندن دنیا شده است و خریداران خانه شما ممکن است از بعضی موارد در خانه شما خوششان بیاید و از بعضی دیگر خیر. بعضی از خریداران آینده نگر ممکن است از موارد خاصی در خانه شما خوششان بیاید و از بعضی موارد بدشان بیاید. ممکن است بخواهند ترکیب خانه شما را عوض کنند. اختلاف نظر خریداران را درک کنید و توجه کنید چه چیزهایی ممکن است مورد پسند آنها واقع شود. همه خریداران از منطقه ای که خانه شما در آن است و یا از نوع دکوراسیون خانه و یا از میزان امکانات رفاهی محله تان راضی نخواهند بود. آنچه اهمیت دارد این است که آنها فکر کنند قیمت خانه شما منطقی است. محله شما را دوست داشته باشند و بتوانند حس زندگی را در خانه شما دریابند. حتی اگر بخواهند از دست دیوار قرمز اتاق پذیرایی خلاص شود.


حذف پارکینگ یک اشتباه بزرگ

شما در نظر دارید تا پارکینگ خود را برای فعالیت دیگری آماده کنید یا آن را در شرایط فروش خانه فراموش کرده اید. این را باید در نظر بگیرید که خیلی از خریداران ملک، به داشتن پارکینگ فکر می کنند. اگر نمی خواهید پارکینگ خود را به فروش برسانید، پس باید این موضوع تن دهید که احتمالا خریدار ایده ال شما به سادگی پیدا نمی شود.


قیمت خانه تنها با محاسبه مساحت مشخص نمی شود.

بسیاری از افراد، از جمله مشاوران املاک، قیمت خانه را تنها با توجه به مساحت آن محاسبه می کنند. اما قیمت خانه بسیار بیشتر از ارزش مساحت آن است. قیمت یک خانه به داشتن یا نداشتن امکانات جانبی، خوب یا بد بودن منطقه و عوامل بسیار زیاد دیگری که باید در تعیین قیمت خانه لحاظ شوند، بستگی دارد.


ارتباط وام مسکن برای خریدار و فروش خانه شما.

اگر آپارتمان شما وام مسکن دارد می توانید آن را به خریدار منتقل کنید اما نکته مهم این است که بدانیم خریدار شرایط پرداخت وام را دارد. از این رو قبل از هر کاری بهتر است در این زمینه استعلام های لازم را انجام دهید و بدانید که آیا وام دهنده با این انتقال موافقت می کند یا خیر.


ممکن است از زمان فروش خانه تا  خرید خانه جدیدتان مدتی طول بکشد.

این امکان وجود دارد که دقیقا پس از فروش بتوانید خانه دیگری بخرید اما احتمال آن صد درصد نیست. در این صورت یک چالش پیش روی شماست و نمی توانید به خانه جدیدتان نقل مکان کنید. پس بهتر است از قبل چنین اتفاقی را پیش بینی کنید.


ممکن است خانه شما هرگز فروش نرود و از لیست فروش خارج شود.

عناصر زیادی وجود دارند که می توانید به عنوان علت فروش نرفتن خانه تان بررسی کنید.  بزرگ ترین علت را می توانید در استراتژی قیمت گذاری خانه تان جستجو کنید.


بخش شیرین و کوتاه ماجرا:

همانطور که خواندید می توان از مشکلاتی که در حین فروش خانه ایجاد می شوند، دوری کرد. کاری که شاید دیگران موفق به انجام آن نشوند. تفاوت تنها در دانستن واقعیات در مورد فروش خانه است. در واقع با برنامه ریزی می توان راحت تر با این مسائل کنار آمد . حالا می توانید بروید و با خیال راحت خانه خود را بفروشید.

مشاهده منبع

28 آذر 1397 - 18:19

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما