جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران در نیمه دوم امسال

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرساز با بیان اینکه متقاضیان وام ودیعه مسکن تا تاریخ اعلام شده در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانند در سامانه برای این وام ثبت نام کنند، گفت: کسانی که نیمه دوم سال مهلت قراردادشان است، می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته هم کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال بود، مدارک خود را بارگذاری کردند و امسال هم همانند سال گذشته و طبق رویه سال قبل این اقدامات انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات را انجام دهند، افزود: برنامه ریزی‌ها صورت گرفته و متقاضیان می‌توانند نام بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب و مراحل روند پرداخت را طی کنند.

او یادآور شد: در صورتی که متقاضیان مدارک خود را زودتر به بانک‌ها ارائه دهند و مراحل اداری را طی کنند، روند پرداخت تسهیل و تسریع‌ خواهد شد.

محمود زاده اظهار کرد: بانک‌ها اطلاعات و آمار کسانی که به آنها تسهیلات پرداخت شده در سامانه  بارگذاری می‌کنند اما هنوز آمار دقیقی از این تعداد به ما اعلام نشده  و در آینده نزدیک اطلاعات جدیدی از  متقاضیانی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، ارائه خواهیم کرد.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن ادامه خواهد یافت، گفت: طرح جهش تولید مسکن در قالب نهضت ساخت مسکن قرار دارد و تمامی طرح‌های تامین مسکن شامل گروه‌های هدف می‌شوند.

محمود زاده بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۵۰۰ هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی شان آغاز شده و برنامه ریزی لازم را برای تعدادی که دولت متعهد شده، انجام داده ایم و به مرور جزئیات این برنامه‌ها اعلام عمومی می‌شود.

او توضیح داد: در حال حاضر ساخت این ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و تمامی این برنامه‌ها در راستای اقدامات حمایتی دولت انجام می‌شود تا زمینه برای خانه دار شدن مردم راحت‌تر صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتقاد ما آن است که هر سازنده ذی صلاح چه در قالب تعاونی و چه به صورت پیمانکاری و انبوه ساز می‌تواند اقدام به ساخت مسکن کند، افزود: وزارت راه و شهرسازی این اختیار را به شورای مسکن استان‌ها داده تا هر متقاضی که بتواند به تعهد خود عمل کند اجرا و ساخت این واحد‌ها به او واگذار شود.

 او توضیح داد: تعاونی‌ها در برخی پروژه‌های مسکنی عملکرد خوبی داشتند، اما ما به شورای مسکن تمامی بخش‌ها اعلام کرده ایم که هر سازنده و یا هر تعاونی که در این بخش ذی صلاح و مجوز قانونی داشته باشد این فعالیت‌ها را می‌تواند انجام دهد.

محمود زاده همچنین درباره قیمت مسکن و اثر گذاری گرانی مصالح ساختمانی در این بخش هم گفت: ما امیدوار هستیم، قیمت مسکن که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و التهاب‌های موجود در این بازار دچار نوسان شده، زودتر ساماندهی و به پایداری قیمت برسد چرا که این نوسانات موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

مشاهده منبع

10 شهریور 1400 - 18:10

برچسب ها

  • وام_اجاره
  • تسهیلات_مستاجران
  • اجاره_مسکن

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما