جستجوی مشاوران املاک مجاز

اگر میخواهید از صحت انجام معاملات خود مطمئن باشید ، به این نکته توجه کنید که مشاور املاکی که برای شما قرارداد تنظیم میکند جزو مشاوران املاک مجاز در شهر شما باشد.

دلایل مراجعه به مشاورین املاک مجاز:

در هر بازاری که پول زیادی در گردش باشد، بی‌شک کلاه‌برداران آنجا جولان می‌دهند. بازار مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است شما نیز بین اطرافیانتان کسی را داشته باشید که در معاملات مسکن سرش کلاه رفته باشد. یکی از دلایل این اتفاقات عدم تسلط کافی خریدار یا فروشنده به قوانین است.

مشاور املاک کسی است که روزانه با معاملات زیادی سر و کار دارد و بر حسب دانش و تجربه با مشکلات قانونی،‌ که ممکن است در آینده گریبان‌‌گیر هر یک از طرفین قرارداد شود، آشناست؛ بنابراین منطقی است برای یک معامله‌ بزرگ سراغ کسی بروید که به چم و خم کار آشناست تا سرتان کلاه نرود.

خوب است بدانید مشاورین املاک مجاز و رسمی وظیفه دارند برای تنظیم و عقد قرارداد، قبل از هر چیز صحت مدارک دو طرف را بررسی کنند و در صورتی که بعدا مشخص شود به دلیل سهل‌انگاری او در انجام چنین کاری زیان‌ دیده‌اید، می‌توانید از او شکایت و خسارت دریافت کنید. در واقع به نوعی وظیفه‌ بررسی صحت مدارک طرف دیگر معامله را از گردن خود برداشته و بر عهده‌ مشاور املاک می‌گذارید.

اطمینان از پروانه کسب مشاور املاک

قدم اول برای اطلاع از مجاز بودن یک بنگاه املاک، پروانه کسب است. اتحادیه مشاوران املاک تنها پس از استعلام‌های قضایی و انتظامی و همچنین پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به افراد پروانه کسب می‌دهد.

مشاوران املاک مجاز ملزم به طی دوره های تخصصی املاک که توسط اتحادیه برگزار می گردد ، هستند و پس از پایان این دوره های آموزشی و دریافت مدرک آن اتحادیه اقدام به صدور مجوز فعالیت برای آنها می کند.

در این صورت میتوانید با خیال آسوده به انجام معامله خود بپردازید و نگران درستی و اصالت مدارک و اسناد نباشید.

برای اینکه بدانید که مشاور املاکی که قرار است در آن معامله کنید عضو اتحادیه مشاورین املاک هست و مجوز فعالیت دارد یا نه ، کافیست به سایت کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران سری بزنید و با وارد کردن نام املاک و منطقه آن در شهر خود از مجاز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

برای راحتی دسترسی شما در قسمت منبع خبر لینک سایت مذکور قرار داده شده است .

مشاهده منبع

9 آبان 1397 - 19:59

برچسب ها

  • املاک_مجاز
  • استعلام
  • اتحادیه_املاک
  • اتاق_اصناف

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما