تهران قرمز شد/ تعطیلی دوباره تهران!

از فردا گروههای شغلی 2و3و4 میبایست دست از فعالیت بکشند 

در اصلاحیه جدید، همه فعالیت‌های کشور اعم از تولیدی، توزیعی و صنفی در گروه‌های جدید قرار داده شده‌اند که به چهار گروه تقسیم می‌شوند. براساس این اصلاحیه در شرایط قرمز، صرفا گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند، در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم مجاز به فعالیت بوده و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.

به گفته دبیرکل اتاق اصناف ایران، گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها،‌ قطعات‌‌ یدکی‌ خودرو، تعمیرگاه‌های‌ خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی‌و درمانی و‌… هستند که می‌توانند در شرایط قرمز بودن شهرها، به فعالیت ادامه دهند.

مجتبایی ادامه داد: در گروه مشاغل دوم مانند فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک‌بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و … در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی صرفا می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند. وی درباره گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها تصریح کرد: این گروه‌های شغلی در شرایط نارنجی باید تعطیل بوده و از فعالیت دست بکشند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی و زرد باید تعطیل باشند.

مشاهده منبع

16 فروردین 1400 - 19:57

برچسب ها

  • تعطیلی_تهران
  • رنگبندی_کرونا
  • تهران_قرمز
  • تعطیلی_مشاغل_تهران

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما