آخرین وضعیت مسکن ملی در شهرهای جدید

به گزارش مسکن اعتماد به نقل از ایسنا، روند افتتاح حساب و تکمیل موجودی از سوی متقاضیان پروژه ۴۰۰ هزار واحدی اقدام ملی مسکن به تدریج در حال افزایش است. طبق آماری که بانک مسکن ارایه کرده تاکنون ۲۰۸ هزار و ۳۶۴ نفر پذیرفته شده نهایی طرح اقدام ملی مسکن به بانک معرفی شده و نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کردند که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر وجوه اولیه خود را برای اجرای طرح و معرفی به پروژه‌ها واریز کرده‌اند. این رقم در ماه گذشته به ترتیب ۱۹۸ هزار افتتاح حساب و ۱۳۸ هزار واریز وجه بود که رشد ۵.۷ درصدی واریز وجه را نشان می دهد.

محمدحسین علمداری ـ عضو هیات مدیره بانک مسکن ـ ضمن ارایه آمار مذکور، مبلغ واریز شده توسط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را برای اجرای طرح بیش از ۶۳۷۰ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: ۶۲ هزار و ۴۶۰ متقاضی معرفی شده به بانک تاکنون برای واریز وجوه خود برای اتصال به پروژه‌ها اقدامی نکردند.

به گفته وی، تعداد پروژه‌های معرفی شده به بانک ۵۰۹ پروژه به تعداد ۴۱ هزار و ۵۶۰ واحد بوده است. تاکنون ۷۸ پروژه به تعداد ۳۴۹۱ واحد به دفترخانه ارسال شده و با ۸۲ پروژه معادل ۶۷۸۷ واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است.

از طرف دیگر محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ پیشرفت مسکن ملی را در قالب کلی، مناسب می داند. او اواخر بهمن ماه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه متعهد به اجرای ۳۰۰ هزار واحد اقدام ملی در مناطقی بجز بافت فرسوده شدیم و هم اکنون ۵۰۴ هزار واحد در حال اجرا داریم گفت: ممکن است معدودی از واحدهای اقدام ملی مسکن به دلیل برخی مشکلات شروع نشده باشد اما طرح در قالب کلی، وضعیت مناسبی دارد و در برخی استانها از جمله یزد به زودی افتتاح خواهیم داشت.

به گفته محمودزاده، کسانی که برای مسکن ملی ثبت نام کردند دو گروه هستند. برای حدود ۱۳۵ هزار نفر زمین واگذار شده که تحت عنوان گروههای ساخت عموما در شهرهای کوچک در حال ساخت هستند که پروژه های آنها بین ۳ تا ۱۰ واحد است.


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۳۲۶ هزار واحد نیز در قالب ۷۸۰۰ پروژه در سراسر کشور تعریف شده که در حال اجرا است. تمام متقاضیانی که پول واریز کرده اند به پروژه وصل شده و معلوم است پروژه شان کجاست. این اطلاعات بجز استان در سامانه ملی نیز قابل رصد است. بدین صورت که در نقشه کشور به صورت GIS می توان این طرحها را مشاهده کرد.

 سهمیه شهرهای جدید از پروژه ۴۰۰ هزار واحدی اقدام ملی مسکن ۲۰۰ هزار واحد است که طبق آخرین آمار تا اوایل بهمن ماه امسال عملیات اجرایی ۱۱۷ هزار و ۸۵ واحد آغاز شده است. این پروژه در ۲۱ شهر جدید در سه قالب ثبت نام، مشارکت و واگذاری گروهی با تعهد ساخت پیش می رود. در شهر جدید پرند ۲۵ هزار واحد تعیین شده ۱۵ هزار و ۴۵۵ واحد به مرحله اجرا رسیده و در برخی موارد به پیشرفت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رسیده است. در پردیس ۱۲ هزار و ۹۴۵ واحد تعریف و ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد آغاز شده است. در صدرا شیراز ۲۱ هزار واحد، سهند ۱۶ هزار و ۲۰۰، ایوانکی ۱۵ هزار و در هشتگرد ۲۱ هزار واحد در نظر گرفته شده که در هشتگرد ۱۵ هزار و ۹۴۳ واحد کلنگ زنی شده است.

مشاهده منبع

13 اسفند 1399 - 18:42

برچسب ها

  • مسکن_ملی
  • طرح_اقدام_ملی_مسکن
  • شهرهای_جدید
  • ساخت_و_ساز_ملی

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما